18 Mart 2011 Cuma

GOOGLE AMCA

80' lerde çocuk olmak vardır ya. 80' lerde ansiklopedi olmak da var artık. Nasıl ki çocukluğumuz da oynadığımız  körebe, yerden yüksek, yakalambaç, saklambaç, evcilik ve nice oyunlar anılarımızın en neşeli, masum, samimi, mızıkçı yanını ortaya koyuyorsa, vazgeçilmezleri arasında yerini almışsa. Bilim, bilgi insanlarının anılarında,  ansiklopediler de  aynı vazgeçilmezliği muhafaza etmektedir.

80' lerin sonunu yakalayan bir çocuk olarak, ansiklopedilerin de benim için ayrı bir yeri vardır. Hey gidi günler hey! Bir kere ansiklopedi gizli bir dosttur. Çünkü, ansiklopedi demek, kütüphaneye gitmek demektir. Kütüphaneye giderken de sinemaya gitmek, yanında ılık su olmadan dondurma yemek, ankesörlü telefondan aileni arayıp, ansiklopediler o kadar çok ki ancak araştırma konumu buldum gecikebilirim, deyip heyecandan kıkır kıkır gülmek demektir. Ee demiştik ya, 80' lerde çocuk olmak bir başka, diye. Yakalambaç konusunda 'level' atlayan bir kuşağız ne de olsa.

Artık Google Amca var. Kucağımızda laptop, kalbimizde ansiklopedik anılar yolumuza devam ediyoruz. Google, kullandığımız en iyi arama motorlarından bir tanesidir. Google' a hitap ederken, en iyi arama motorum benim, demek yerine; "Google Amca" demeyi tercih ettiğimi fark ettim. Kuşak çatışmasına marjinal bir örnek olabilirim, sanırım.

Gelelim Google Amca' nın faydalarına. Bir kere ne sorsak cevap veriyor. Çizgi filmlerdeki bilge baykuşlara taş çıkartacak cinsten. Bir de sözüm ona pek kibar. Yanlış bir şey dediğimizde, "bunu mu demek istediniz?" diye centilmenlik yapıyor. 80' ler yanım, " bu mu kibar, düpedüz ukalalık yapıyor" diyor olsa da. "Evet Google Amca, sen çok yaşa, onu demek istedim" diye atlıyorum.

Ansiklopedilerin papucunu dama atan Google' a, 80' lerden bir nanik yollarken, bilgileriyle her zaman yanımda olan Google Amca' ya da saygılarımı sunuyorum.

1 yorum: